A kért oldal néhány másodpercen belül betöltődik
Hirdetés átugrása
Gancia 970×550
Stihl 970*250
Becmol 300×300

Mercedes – Benz G osztály

finn wellness 640*360

Mercedes – Benz G

44 éve indult világhódító útjára a Mercedes – Benz G – osztálya.

A G – osztály le sem tagadhatná, hogy eredetileg katonai célokra fejlesztették. Ámbár mégis a civilek körében vált igazán népszerűvé. Az idő előrehaladtával egyre inkább a vagyonosabb civilek között, napjainkban pedig mondhatni már csak az a bizonyos 1% engedheti meg magának.

 

1969 nyarán járunk, ekkor indultak meg a tárgyalások a Daimler – Benz AG és az ausztriai Steyr – Daimler  – Puch AG vállalatok között, akik erős érdeklődést mutattak egymás, pontosabban egy közös projekt iránt. A G – osztály előtt  a Mercedesnél az Unimogok töltötték be a kemény terepjárók és ezzel együtt a munkagépek szerepét, míg a Puchnál az alpesi lófajtákról elnevezett Halfinger és Pinzgauer típusok voltak a befutók, amelyek a hadsereg számára is megfelelően teljesítettek. Végül 1971- ben született meg a végső döntés egy terepjáró fejlesztéséről amely mind a közúton mind terepen is kiváló képességekkel rendelkezik. A munka el is kezdődött 1972-ben, Erich Ledwinka, a Steyr – Daimler – Puch főmérnök vezetésével.

 

Az első fából készült modell már 1973 áprilisában készen állt, azonban az első közúton is használható változat tesztelését 1974 – ben kezdték meg. Ekkor már szinte majdnem véglegessé vált a dizájn is, a dizájnért Bruno Sacco felelt akkoriban és nem sokkal később az 1979 – es debütálás előtt a Puch Grazi gyárában elkezdődött 460 – as gyári kódszámú G – osztály első generációjának az összeszerelésére.

Kezdetben két dízellel és két benzinmotorral készült a G – osztály.

Ekkoriban még tényleg csak egy puritán, kőkemény terepjáró volt a G – osztály. Aztán ahogy teltek – múltak az évek, egyre több kényelmi felszereltséggel bővült a kínálat.

Először a 280 GE és a 300 GD modellekben jelent meg  a szervokormány, majd 1987 – tol már minden modellben. 1990 – ben következett a blokkolásgátló valamint az automatikus sebességváltó, a légkondi az állandó öszkerékmeghajtás és a pót üzemanyagtartály 30 literes kapacitással. Az igazi generációváltás 2018 elején történt meg. Miközben egyre inkább luxusautóvá vált a G-osztály, a terepjáró képességeiből semmit sem vesztett. 2012-ben érkezett a már már ikonikussá vált G 63 AMG és a G 65 AMG, majd 2013-ban a 6×6-os G 63 AMG és végül a 2018 elején bemutatott új generációból, immár a Mercedes-AMG G 63 néven a csúcsváltozat.

Mára igazi luxusautónak számít, egy státuszszimbólum a Mercedes G – osztálya tekintélyt parancsoló kinézete és ereje önmagáért beszél.

Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások