Egy újabb gazdasági válság közepette vagyunk 2008 után. A magánvásárlók nagyrészt eltűntek a piacról, akárcsak a 2008-as válság idején, és senki sem számít arra, hogy ez jelentősen megváltozik. Nemcsak azért, mert a legnagyobb áremelkedést a legtöbb magánvásárló kerüli. 2 éve még 4,5-5 millióért vehettek családi használatra alkalmas új autót. Ugyanez az autó ma 7,5-8 millióért megvehető. Ez önmagában brutális áremelés.
Várkonyi Gábor autópiaci szakértő egy év múlva sem lát aggodalomra okot – legalábbis ami a gyártást illeti. Igaz, a német autóipari kkv-k harmada már most is likviditási problémákkal küszködik, ráadásul az autóárak és a hitelek meredek emelkedése negatívan hatott a hazai keresletre.
Az autóipar a fejlett országok gazdaságának egyik vezető iparága. Részesedése az ipari fogyasztási cikkek világméretű exportjában 12,5%. Az iparág több millió embert foglalkoztat világszerte. Az autóipari termékek a világ olajfogyasztásának közel felét teszik ki.