Az alapanyagok árának emelkedése és a globális chiphiány miatt tovább nőtt az új autók ára Magyarországon a Magyar Lízingzövetség szerint. A szövetség úgy látja, hogy a tendencia folytatódhat az év második felében, de az emelkedés mértékét még nehéz megbecsülni.
A járműipari kvótarendszer betartása több gyártónak is problémát okoz és a betarthatóságot a városi terepjárók növekvő népszerűsége sem segíti. A SUV-k méretüknél és súlyuknál fogva eleve nagyobb károsanyag-kibocsátásúak, a motorteljesítmény és a magasabb felszereltség is nehezíti a megfelelést. Ezeket a kritériumokat pedig nem egyszerű összehozni a valós vevőigényekkel, az ilyen irányú fejlesztések ára is beépül a végső vételárba.
Az év első hat hónapjában 75 372 új autót vásároltak Magyarországon, ami 11 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest, de a járvány előtti szinttől még mindig 16 százalékos elmaradást mutat. Az uniós piacon is hasonló a helyzet: az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai alapján az év első hat hónapjában 25 százalékkal nőttek az eladások éves szinten, ám az 5,3 millió darabos eladás messze alulmúlja a 2019 első hat hónapjában regisztrált több mint 6,9 millió darabos értékesítést.