A Der Spiegel az üzemanyagcellás járművek alapvető hátrányait gyűjtötte össze. De mi a gond a hidrogén meghajtással?
Németországban 83.175 elektromos jármű fut az utakon a 57,3 millióból. Ebből mindössze 392 a hidrogén meghajtású autó. Az elektromos autók legnagyobb előnye alapvetően az, hogy töltésük egyszerű és gyors, a német utakon azonban kevés a töltőállomás ahhoz, hogy az autósok elektromos jármű beszerzése mellett döntsenek. Az e-kocsikat ugyanakkor otthon is fel lehet tölteni, az üzemanyagcellásat azonban nem.
Ráadásul az üzemanyagcellás autók ára jelenleg megfizethetetlenül magas: 70,000 – 80,000 euró között van. A gyártók ezt azzal indokolják, hogy a fejlesztés igen drága és az autók ára csak nagyobb sorozatok kibocsátásával csökkenhet.
A hidrogén meghajtás nem is annyira gazdaságos, mint gondolnánk: az eljárás, mely során a vízből kinyerik a hidrogént, sok áramot igényel. A hidrogént gáztankokban tárolják, majd az autóba töltve árammá alakítják, ám az eredetileg felhasznált energiának csak 25 százaléka mozgatja a járművet, a többi elveszik. Emiatt a német gyártók, bár kipróbálták ezt a technológiát, a termelést egyelőre nem tervezik. A piacon így többnyire az ázsiaiak szerepelnek, például a Toyotával vagy már a Hyundai Nexoval.