A Lamborghini név hallatán a többségnek a luxus sportautók jutnak eszébe. És azt vajon hányan tudják, hogy a cég eredetileg mezőgazdasági gépeket gyártott? Vagy azt, hogy a Lamborghini a csónakmotor gyártásban is jeleskedik?
1968-ban, négy évvel azután, hogy a sportautógyártás beindult a cégnél, jött az ötlet, hogy a Lamborghini által gyártott motorok az autók mellett motorcsónakokban is helyet kaphatnának. Az első ilyen csónak a Riva volt, két 3929 köbcentiméteres V12-es motorral működött. A nyolcvanas évek végére a csónakmotorok gyártása felfutott, már nem autókba szánt motorokat tettek a motorcsónakokba, hanem önálló csónakmotor fejlesztés és gyártás indult el. 1984-ben egy látványos motorsportban mérettetett meg a Lamborghini, megnyerte az első Class 1 World Powerboat Championship offshore versenyt.
1994 és 2016 között több világbajnoki címet is magáénak tudhatott a cég, mely 1999-ben külön leányvállalatot hozott létre az offshore versenyzésre is alkalmas csónakmotorok gyártására. És hogy milyen teljesítményűek ezek a szerkezetek? A legerősebb motorok a nagyjából 900 lóerős, 8200 köbcentiméteres V12-esek. A legendás Spirit of Norway nevű versenycsónakban két darab 920 lóerős, hatsebességes, 8,2 literes V12-es, benzinmotor került elhelyezésre. A csónak csúcssebessége 254 km/óra és Class-1 világbajnoki győzelmet hozott a Lamborghininek 1998-ban.