Így indultak útjukra a távirányítós autók

Minden felnőttből előjön a gyermeki énje, hogy ha családi körben vagy a barátok közül valakinek egyszercsak lesz egy távirányítós autója. Szinte azonnal mindenki kipróbálná a ma ismert technológiákhoz képest viszonylag egyszerű szerkezeteket. A szerencsésebbek még gyermekkorukban is játszhattak vele, viszont nem volt mindig ilyen egyszerű hozzáférni.

Az első távirányítós autók kereskedelmi forgalomba kerülésére alig több mint 50 éve került sor – 1966 közepén egy olasz vállalat, az Elettronica Giocattoli dobott piacra egy, a mai modellekhez hasonlóan irányítható 1:12 méretarányú Ferrari 250LM-et. Ez volt az első olyan játék, amelyet már a ma is ismert módon lehetett irányítani. Az olasz modell, ahogy a kezdeti konstrukciók többsége, még gázmeghajtású volt.

Egy brit cég, a Mardave az 1960-as évek végén dobott piacra egy hasonlóan piacképes, gázmeghajtású modellt. Nem sokkal később, az 1970-es évek elejére már több kisebb vállalkozás foglalkozott az Amerikai Egyesült Államokban ilyen kis játékszerek gyártásával. A távirányítós autók egyre népszerűbbé váltak, közben megjelentek a versenyek is és a külön erre a célra készített, egyre erősebb járművek. 1974-ben csaknem 54 ezer darabot adott el az egyik
Washington állambeli vállalkozás. A modellhez többen kezdtek el különböző kiegészítőket gyártani, mint például a nagyobb üzemanyagtartály vagy a hővezető.

Eleinte ugyan komoly beruházást igényelt egy ilyen autó beszerzése, a technológiai fejlődés és a kereslet növekedése miatt egyre olcsóbban tudták előállítani a szükséges alkatrészeket. Ez eredményezte azt, hogy napjainkra már akár párezer forintért újra gyermeknek érezheti magát bárki, miközben több milliós csúcsmodellekhez is hozzá lehet jutni pár nap alatt.

Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások