Az olasz szépség példája és a versenypályák ásza is ez az Alfa Romeo Giulietta

A valaha készült legszebb autók között tartják számon az Alfa Romeo ötvenes évekbeli Giulietta Sprint modelljét, amiből természetesen az erősebb Veloce változatok a keresettebbek. A széria elején kézzel épített könnyített változat ma egy vagyont ér.

1954-ben a torinói autószalonon leplezték le az Alfa Romeo Giulietta Sprintet, azt a kétajtós kupét, aminek mesteri formáját a Bertone stúdiónál dolgozó Franco Scaglione tervezte. A csinos kompakt túrakocsi, aminek később a négyajtós és a nyitott tetős spider kivitelét is bemutatták, azonban nem vehette fel a versenyt a pályákon olyan nagyágyúkkal, mint a Porsche 356.

De az olaszok már dolgoztak a megoldáson, ami a Veloce kivitel képében érkezett meg. 1,3 literes, csupa alumínium négyhengeres motorját két darab kéttorkú Weber karburátorral 92 lóerősre izmosították, miközben a karosszériát alaposan kikönnyítették. A Bertone műhelyében kézzel épített széria első példányaiban mindent kihoztak a súlycsökkentésből.

A karosszéria nem teherviselő részeit vékonyabb acéllemezekből készítették el, míg a motorházfedél, az ajtók és a csomagtér-fedél alumíniumból volt. Az ajtókból kidobták az ablakemelőt, helyette elcsúsztatható volt az üveg, míg a hátsó ablakok plexiből készültek. Mennie kellett a kesztyűtartónak, a napellenzőnek, és még a hátsó üléseknek is.

Az eredmény jelentős, 110 kilogrammos javulás, aminek köszönhetően a már csak 770 kilogrammos Giulietta Sprint Veloce sokkal eredményesebb lehetett a versenypályákon is. 1956-ban a torinói szalonon leplezték le, és még abban az évben a kategória első hat helyén ilyen típus végzett a Mille Miglián, de sikeres volt a Nürburgringen, a Tour de France és a Coppa Dolomiti versenyein is.

 

Adatforrás: Player

Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások