Ezúttal nem holmi találgatásról, pletykáról, vagy ‘kacsahírről’ van szó, hanem maga a BMW Group jelentette be egy gyári sajtóanyag keretében, hogy a rövidesen érkező BMW X7 luxusterepes első példányai legördültek az amerikai, Spartanburgben működő gyártósorról.
Egyelőre persze nem szériagyártású X7-esek készülnek, hanem olyan előszériás példányok, amelyekkel megkezdhetik az alapos teszteléseket a gyártó szakemberei. Az újdonságra az elkövetkező 12 hónapban a legextrémebb körülmények és a legváltozatosabb tesztek várnak. A sajtóközlemény szerint a spartanburgi gyár gőzerővel készül a vállalatcsoport eddigi legnagyobb SUV (pontosabban a BMW jelölése szerint ‘SAV’) modelljének tömegtermelésére, és azt is megtudtuk, hogy az X7 pontosan egy év múlva, vagyis 2018 végén érkezik.
Az előszériás X7-esek összeszerelése különben december 19-én, vagyis tegnap kezdődött meg. Spartanburgban egyébként az X7-essel együtt összesen öt BMW X modell készül. Spartanburgben az előszériás modellek legyártásával a jövőbeni sorozatgyártás idő előtti tökéletesítése és optimalizálása is megtörténik, hiszen a BMW X7 tömegtermelésben kínált példányai a BMW X5 és a BMW X6 gyártósorain látnak majd napvilágot. Az előszériás modellek a gyártósorokról egyenesen a típust fejlesztő tervezőmérnökökhöz gurulnak, akik a homologizációs és regisztrációs folyamatok után hónapokon át tartó, átfogó tesztelésnek vetik alá a technikát.
A hosszú távú nyüstölést extrém körülmények közötti teljesítménypróba követi, amelynek keretein belül a mérnökök a Death Valley Nemzeti Park sivatagi hőségében és Skandinávia hóval, illetve jéggel borított lejtőin is vallatóra fogják a modellt.
Az előszériás példányok részletes formanyelvét feltűnő mintázatú, álcázó karosszériafólia fedi el a kíváncsi szemek elől, hogy az új SAV modell egészen a jövő év végi világpremierig megőrizze kilétét.