Jaguárt a fa alá! Jaguár E-Pace és XF Sportbrake hazai bemutató

Bár sokak számára némileg meglepő, mégis örömmel kijelenthetjük, hogy amióta a Jaguar és a Land Rover indiai kézbe került, szárnyalnak a brit konszern eladásai. A másik oldalról nézve azok számára vélhetően nem meglepő az információ, akik kicsit is jártasak az autós világ aktuális híreit tekintve: az elmúlt években rengeteg fejlesztési tőkét invesztált az indiai befektető a márkákba, a britek pedig ennek megfelelően számos jobbnál jobb újdonsággal lepték el a piacot. A történet különben a Volvónál is hasonló: a svédeket egy kínai befektető ‘karolta fel’, nagyon sokat költve a fejlesztésekre, s azóta töretlenül dőlnek a Volvo értékesítési rekordjai is.

A JLR-re visszatérve, a Land Rover és a Range Rover legnagyobb idei durranása először a zseniális új Discovery, aztán a gyönyörű Velar luxusterepes, majd az év vége felé az immár 404 lóerős összteljesítményű, konnektorról tölthető hibridrendszerrel is elérhető Range Rover Sport és a ‘nagy’ Range Rover alapos frissítése volt, miközben a Jaguar az év második felében leplezte le belépő szabadidőmodelljét, a kompakt E-Pace-t, valamint a közép-felsőkategóriás XF modell Sportbrake névre keresztelt puttonyos változatát.

Az új Discoveryt már két ízben is teszteltük, a Velar menetpróbáján túl vagyunk, az új ‘nagy’ Range-ek pedig még nem lépték át a határt, így a brit márkák hazai importőre a múlt héten a két új nagymacska hazai – sajnos egyelőre csak statikus – bemutatójára invitált bennünket: az első példányok máris megérkeztek a két budapesti Jaguar-Land Rover szalonba. Ez egyben azt is jelenti, hogy a dúsgazdag ügyfelek számára kiváló ajándékötleteket kínál a forgalmazó a karácsonyi ajándékok tekintetében.

Ha már karácsonyi ajándékok, az illetékesek elsősorban az új E-Pace-től várnak sokat. Persze a puttonyos XF is érdekes, azonban nem ez a típus fogja képezni az eladások gerincét, a kombi karosszériát választó ügyfelek száma ugyanis – legalábbis hazánkban – még mindig nagyon alacsony a Jaguar háza táján. Az E-Pace viszont garantáltan óriási durranás lesz, hiszen mind ‘feleségautónak’, mind pedig tehetős, vagy tehetős szülőkkel rendelkező fiataloknak ideális: alig 4,4 méteres hosszával rendkívül kompakt, fordulékony – így jól érzi magát a nagyvárosi forgatagban -, sportos, egyedülállóan divatos és menő, magas üléspozíciója és praktikus, 20 cm-es hasmagassága révén pedig jó használni.

Persze az utastér második sorától és a csomagtartótól nem szabad sokat várni: az E-Pace ebben a tekintetben nem váltja meg a világot, de a vásárlóközönség számára ez nem is elsődleges, hiszen nagyon kevesen fogják csak családi autónak választani, nem is annak készült. A konfigurációs lehetőségeknek viszont csak a képzelet szab határt, a számos hajtáslánchoz teljesen egyedi külsőt-belsőt társíthatunk.

Persze a brit prémiummárkától megszokott módon minden opciónak alaposan megkérik az árát, így hiába a vásárlócsalogató 10 millió forintos belépőár, a valóságban könnyű túllépni a 15 milliót, sőt, bőséges extrázással és erős hajtásláncot választva akár a 20 millió forintot is túlléphetjük, ami ijesztően hangzik egy kompakt szabadidőmodell esetében, de hasonló konfigurációban a konkuresnek sem igazán olcsóbbak, a Jaguar pedig talán mindenkinél menőbb, igaz, olyan kemény ellenfelekkel kell megküzdenie, mint például a szintén vadonatúj BMW X2, vagy a Volvo XC40.

Az előbb említett 10 millió forintos belépőár különben meglehetősen egyszerű hajtásláncot takar: a britek új 2-literes Ingenium dízelmotorjának 150 lóerős (380 Nm) verziója mellé ez esetben 6-fokozatú kézi váltót és elsőkerékhajtást kapunk. Természetesen van összkerékhajtás és automata váltó is a kínálatban (utóbbi egy ZF-től származó 9-sebességes szerkezet); automata esetén kötelező opció a nem éppen jutányos összkerékhajtás.

Dízelfronton 150-től 240 lóerőig terjed a paletta, a benzinmotorok pedig 249, vagy 300 lóerőt teljesíthetnek; az összes motor 4-hengeres, 2-literes, turbós. Felszereltségi szintből összesen 2×4 van: az E-Pace alapesetben kétféle, alap és sportos irányvonallal kérhető (utóbbi az R-Dynamic nevet kapta), és mindkét kivitelhez 4-4 felszereltségi szint (bázis, S, SE és HSE) társítható. Ha már az újdonságok árazásánál tartunk: a vadonatúj XF Sportbrake, vagyis sportkombi listaáron bruttó 12,6 millió forinttól startol kézi váltóval, hátsókerékhajtással és a belépő 163 lóerős 2-literes gázolajos erőforrással, ami azt jelenti, hogy hasonló összeállításban körülbelül 900 ezer forinttal kerül többe a szedán kivitelnél.

Azonban mindazok számára is rendkívül attraktív opciókat kínál a Jaguar és a Land Rover az ünnepek előtti időszakban, akik elérhetőbb áron szeretnének prémiumautót vásárolni. Az aktuális akciók természetesen nem a legújabb modelleket érintik, azonban kivétel nélkül nagyon kecsegtetőek.

Az XE szedán például 200 lóerős benzinmotorral és 8-sebességes ZF automataváltóval már 8 millió forinttól elérhető, ami abszolút bombaárnak számít, a nagyobb XF szedán kézi váltóval és 163 lóerős dízellel 9 milliótól startol, miközben az ugyanezen erőforrással szerelt 150 lovas Land Rover Discovery Sport fronthajtással és kézi váltóval szintén 9 milliótól elérhető. Nem kérdés, hogy ár/érték arányban mindhárom akciós modell sokkal jobb ajánlatnak számít az újdonságoknál, persze nyilván buta lenne az importőr rögtön akcióval kezdeni a piaci bevezetéseket. Azoknak talán érdemes még kicsit várniuk, akik olcsóbban szeretnének mondjuk egy E-Pace-hez jutni, hiszen idővel bizonyára valóra válik az álmuk, és előbb-utóbb az E-Pace is felkerülhet majd a Jaguar akciós listájára.

Azok az ügyfelek pedig, akik nem annyira árérzékenyek, már akár a karácsonyfa alá is beállíthatják a Jaguar csodaszép és csudijó újdonságait, így az újévet úgy kezdhetik, hogy ők lehetnek a legmenőbbek a környéken, már ami a friss autószerzeményeket illeti.

 

 

 

 

 

Adatforrás: Autópult

Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások