A kért oldal néhány másodpercen belül betöltődik
Hirdetés átugrása
lufi 970×550
Gancia 970*250
Linea 300*300

Új turbómotort mutatott be a Renault

Lake11_Tavasz_Banner_Kampany_300x250_CM

A Renault a Daimlerrel közösen új 1,3 literes benzines turbómotort fejlesztett ki, amely a Scénic és Grand Scénic modellekben debütál, majd fokozatosan megtalálja a helyét más Renault autókban is. Az 1,3-as blokk 115-160 lóerő teljesítményű és hétfokozatú robotváltóval is kínálják.

Az új, egészen pontosan 1330 köbcentiméteres, közvetlen befecskendezéses négyhengeres turbómotor nemcsak erősebb, hanem nyomatékosabb és takarékosabb is, mint az előző Energy TCe erőforrás. Az új, 140 lovas blokk például 35 Nm-rel többet tud, mint a jelenleg széles körben használt TCe 130, s a nyomatékát ráadásul nagyon alacsony, 1500-as fordulatszámon leadja. Az 1,3 literes motor 115, 140 és 160 lóerővel debütál, először a Scénic és Grand Scénic modellekben. A két erősebb verzióhoz a hatfokozatú manuális mellett hétsebességes EDC automataváltó is választható lesz.
A 115 lovas Energy TCe aggregát maximális nyomatéka 220 Nm, a 140 lovasé 240 Nm, a nulla-százas gyorsulás 11,7 és 10,1 másodperc között szóródik, váltóműtől és karosszériaváltozattól függően. Az Energy TCe 160 erőforrás 1750-es fordulatszámon adja le maximális, 260 Nm-es nyomatékát (EDC váltóval 270 Nm 1800 ford./percnél) és 200 km/óra körüli végsebességet szavatol. A nulla-százas sprint az EDC váltóval 1 másodperccel jobb, mint a kézi szerkezettel, az érték a normál Scénic esetében 9,1 másodperc.
A kis lökettérfogatú erőforrásról érdemes még tudni, hogy számos innovációt tartalmaz. A hengereit például olyan anyaggal vonták be, amelyet a Nissan GT-R erőforrásánál is alkalmaznak, a belső súrlódás így alacsonyabb. A hatékonyságot javítja, hogy az üzemanyagot 250 bar nyomással fecskendezik az égéstérbe, a szívó- és a kipufogószelepeket pedig terheléstől függően kettős vezérműtengelyállító rendszer vezérli. Az eredmény nagyobb nyomaték alacsony fordulatszámon és lineárisabb nyomatékleadás nagyobb fordulaton.
Az új Energy TCe blokkal felszerelt Scénic és Grand Scénic modellek már megrendelhetők az európai piacokon, az első autókat január közepén vehetik át tulajdonosaik. Az árak 24 700 eurótól indulnak és 37 500-nál tetőznek.

 

 

Adatforrás: Autóblog

Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások