Itt a féktárcsa, ami csökkenti az emissziót

Egy sor előnye van a Buderus Guss által bemutatott iDiscnek, nem csoda, hogy Porsche máris lecsapott a finomszemcsés fékport szinte eltüntető újításra.

Nem létezik olyan alkatrésze a mai járműveknek, amit ne lehetne még hatékonyabbá, még erősebbé, még környezetbarátabbá vagy még könnyebbé tenni. A Bosch-csoport kötelékébe tartozó Buderus Guss most a féktárcsákat vette célkeresztjébe. Az iDisc különlegesen kemény fémből készül, aminek köszönhetően akár kilencven százalékkal is csökkenhet a kocsi lassításakor keletkező fékpor mennyisége.

Az iDisc wolfram-karbid bevonata nem csak az emissziócsökkentésben segít, hiszen a fék tartóssá tételén kívül a fékhatást is javítja. Nem csoda, hogy az újításra egy prémiumgyártó csapott le elsőként, az alkatrész a Porsche Cayenne alapfelszereltségeként mutatkozik majd be.

Természetesen a hatékonyságnak ára van, az iDisc háromszor annyiba kerül, mint egy normál, hagyományos öntöttvas féktárcsa. Persze ahogy sok minden más, ez is csak viszonyítás kérdése, hiszen az iDisc ugyanakkor lényegesen olcsóbb a nagyteljesítményű sportkocsiknál jelenleg használt kerámiafékeknél.

A pozitívumoknak köszönhetően Gerhard Pfeifer, a Buderus Guss vezérigazgatója optimista: úgy véli, az iDiscnek minden lehetősége megvan, hogy új standardot teremtsen a fékpiacon.

 

Adatforrás: Autopro.hu

Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások